Storytech 2019 – Linnea Harrison, speldesigner

Redan på 90-talet spelade Linnea Harrison spel och det var genom passionen hon upptäckte när hon skapade egna upplevelser som hon även upptäckte passionen för att själv utveckla spel. Linnea har arbetat som ”worldbuilder” och ”levelartist” i utvecklingen av spel som Battlefield och Mirror’s Edge och arbetar nu som Creative Director på VR-spelet Budget Cuts.Budget Cuts. Linnea är även ordförande ”Women in games Stockholm”.

FÖRELÄSNING: The Structure of Experience; designing games and AI for VR

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s